Dag 1 - Reisverslag uit Rome, Italië van Klas 4 en 5 Gymnasium - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Rome, Italië van Klas 4 en 5 Gymnasium - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Jip en Rutger

Blijf op de hoogte en volg Klas 4 en 5

06 April 2014 | Italië, Rome

Vandaag zijn we om 4.00 uur vertrokken uit Emmeloord met de bus, en na een dik uur rijden kwamen we aan op Schiphol. Na het inchecken konden we nog een uur rondhangen in de terminal. De Starbucks werd druk bezocht en ze liet extra personeel komen om al onze naar koffie snakkende mondjes te vullen.

Om 6.50 werd het tijd om te verzamelen bij de gate, en uitendelijk gingen we om kwart over zeven de lucht in. Na een spannende en voor velen eerste vlucht waren we dan eindelijk in Rome! Alleen was de rit nog niet afgelopen, we moesten nog een half uur reizen met de bus om bij het hotel te komen. Tijdens deze rit zagen wij al de eerste klassieke gebouwen, en konden we aan diverse borden aflezen dat het al 19 graden was!

Aangekomen in het hotel kregen we ruim de tijd om onze koffers uit te stallen en om uit te rusten. Rond een uur of 3 begonnen we met een wandeling door de oude binnenstad van Rome, langs het Circus Maximus, een aantal parken en een paar kerken waaronder de Basiliek van Santa Maria Maggiore.

's Avonds gingen we met z'n allen bij een pizzeria om de hoek eten. Dit was erg gezellig, hoewel niet iedereen op tijd zijn pizza kreeg. We hopen morgen weer op een mooie dag en we hebben er zin in!

• 07 April 2014 - 08:32

Miranda:

Super!! Lekker genieten daar!!

• 07 April 2014 - 19:51

M. Vermeulen:

Dag Allemaal,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en de eerste ervaringen alweer binnen hebben.
    Lekker weer, volgens jullie bericht en teletekst in Nederland.
    Hopelijk blijft het mooi weer in Rome: dat maakt jullie verblijf extra bijzonder.
    Het is maar stilletjes zonder jullie. Ik kijk uit naar jullie verhalen!
    Groeten,

M. Vermeulen